Techstep har som alltid et brennende ønske om å levere et arrangement utenom det vanlige, men da 2020 endret spillereglene for alltid var det viktig å holde godt tak i det som tidligere hadde vist seg som en suksess, samtidig som man jobbet innenfor de dramatisk endrede rammebetingelsene. Plus fikk oppdraget, og siden endringer er noe vi jobber med daglig var vi trygge på at dette skulle gå bra!
Vi starter slik vi alltid pleier i Plus - med en gjennomgang sammen med kunden for å avstemme suksesskriterier, roller og ansvar. Ellers sagt på en annen måte, vi avklarer målet for reisen vi sammen skal legge ut på og enda viktigere - hvordan vi skal komme dit! Vi landet raskt på at arrangementet denne gangen skulle foregå virtuelt, med en miks av ferdiginnspilt innhold og livesending, men med stor grad av interaksjon og dynamikk for å sikre nettopp engasjementet.
Et meget viktig element for oss i Plus er researchfasen, der vi kartlegger nå-situasjonen i organisasjonen og skaper en bunnsolid forankring for videre arbeid. Med god hjelp fra Techstep fikk vi tidlig belyst og avdekket det viktigste for prosessen videre.
i jobber intensivt for å bryte strategien inn i operative deler, slik at det er enkelt å skape en oversikt over satsningsområdene. Nøkkelordene vi kom frem til med Techstep var økt kundetilfredshet og mer produktive ansatte, konkurransekraft og effektivitet.
Vi hadde dermed utkastet til den røde tråden for aktivitetene som skulle presenteres, noe som igjen dannet grunnlaget for konseptualiseringen. I dette tilfellet inkluderte det også hvordan vi skulle navngi arrangementet, egen grafisk profil og logo, samt utvikling av retorikk og annet visuelt støttemateriale tilpasset webinar og skjermformat.
Neste viktige fase besto i å finne og involvere viktige ressurspersoner som kan å gi fokusområdene et "ansikt". Et element vi ønsket å ha med var involveringen av flere av Techstep sine partnere for å konkretisere fokusområdene og hvordan Techstep bidrar med sine løsninger. Vi i Plus jobbet tett med flere av disse partnerne (DNB, Redningsselskapet, USBL, DNV og Volvat Medisinske Senter) og utviklet et sett med korte filmer for å belyse satsningsområdene. Siden vi vet at film er et meget kraftig virkemiddel var vi trygge på at vi ville skape en sterk emosjonell og konseptuell forankring hos publikum. Ta en titt på noen av filmene vi laget nederdst på siden og døm selv!
For å sikre rammene om arrangementet ble nye Deichman Bjørvika valgt som lokasjon for sendingen, og etter en befaring skisserte vi en robust plattform for rigg og teknisk gjennomføring. For Mobilitetsforum benyttet vi full tv-studio setup og flerkameraproduksjon, med dedikert teknisk bildemikser, regissør/innspillingsleder, kamera/lyspersonell, lydansvarlig og sminkeansvarlig. Produksjonen inneholdt også real-time online surveys med deltakerne, i tillegg til musikalske pauseinnslag.
I forkant av selve gjennomføringen coachet og trente vi presentatører, noe vi har svært god erfaring med. En generalprøve for å finne formen og klaregjøre crew og deltakere er selvsagt på et slikt arrangement, og Mobilitetsforum var intet unntak. Det eneste som gjensto da var å kysse lykkeamuletten og trykke "play".
Og hvordan gikk så eventet?
Kort oppsummert startet det med tydelige avklaringer i forkant og nøyaktige forberedelser. Vi kombinerte så Plus sin lange erfaring og ekspertise med Techsteps brennende ønske om å levere et arrangement utenom det vanlige, i en tid med mildt sagt endrede rammebetingelser. Resultatet var et Mobilitetsforum som var en ubetinget suksess. Vi i Plus er stolte over å få ha vært med Techstep på denne reisen, og like stolte over å la Chief Commercial Officer i Techstep, Erik Haugen, oppsummere:
Dersom du vil høre mer eller tenker dette er noe for din bedrift, ikke nøl med å kontakte Cecilie Aubert på telefon 908 45 626.
Se noen av filmene vi laget til Mobilitetsforum 2020:
Redningsselskapet
Volvat
DNB
Comments