IT-selskapet Inmeta sto i likhet med mange andre foran en stor utfordring: Oppdragsmengden økte og man spurte seg - hvordan tiltrekker vi oss de beste hodene? Employer branding i et nøtteskall her altså.
Vi i Plus elsker en god utfordring, så vi kastet oss over oppgaven. Tilnærmingen vår var den samme som alltid - vi involverer kunden i arbeidet. Sammen med nøkkelpersoner hos Inmeta (la oss kalle de ambassadører) utarbeidet vi konseptet som ble liggende som en plattform for det videre arbeidet. Det handlet om essensen i det Inmeta gjør hver eneste dag, nemlig å gå i dybden.
Deretter måtte vi finne måten å ta dette ut til massene på rent kreativt. Med sporty Anette og Jonathan fra Inmeta i hovedrollene ble det produsert et sett med assets til bruk i SoMe-kampanjer, nettsider og internt.
“Vi går i dybden - helt på ordentlig!”
Jonathan og Anette
Konsulenter og dypdykkere, Inmeta
H
vordan gikk det så med rekrutteringen av nye medarbeidere? Ifølge Inmeta selv har de opplevd en svært god, spisset og relevant mengde kandidater til å fylle posisjoner i selskapet. Og så har de hatt masse moro på veien. Som vi i Plus liker å si det: Er det ikke gøy er det ikke noen vits.....
Se også hvordan Inmeta har tatt dette ut på sine rekrutteringssider:
Ønsker du å vite mer om hvordan vi gikk frem, ta kontakt med Sigurd Kristoffersen på telefon 970 65 278 eller sigurd@plus.no.
Comments